WIELKI CZŁOWIEK DO MAŁYCH
INTERESÓW

Spektakl na podstawie tekstu hrabiego Aleksandra Fredry, klasyka romantycznej komedii polskiej, poety i wolnomularza. Emocje, ich brak i pozory to najważniejsze tematy przedstawienia. Obsceniczne wierszyki pojawiające się w spektaklu niosą ważny i żywotny problem braku złotego środka pomiędzy importowanym przez Fredrę modelem wyrafinowanej gry erotycznej a swojskimi „żołnierskimi” obscenami. Michał Borczuch umie pokazać nerwice wzajemnych kontaktów, kiszenie się we własnym sosie, trwanie siłą inercji, przyzwyczajenia czy przymusu w jednym miejscu.

W improwizowanej, zmieniającej się w zależności od aktualnych wydarzeń scenie czytania gazet pojawia się interesujący trop: temat narastającej absurdalności świata i nieprzystawalności życia społecznego i prywatnego, co poniekąd usprawiedliwia eskapizm, bierność i brak ambicji bohaterów.